Pedagogisch Project
Home

Pedagogisch Project

BUITENGEWOON OP MAAT

 

IBSO De Horizon is een warme school waar jongeren met een extra zorgvraag tot leren en zelfontplooiing kunnen komen. We streven er naar om onze jongeren maximaal in de maatschappij te integreren.

 

Met het volledige schoolteam bouwen we aan de totale persoonlijkheidsontwikkeling van onze jongeren. Dit door ze een veilige context te bieden waar ze de tijd en ruimte krijgen om tot persoonlijke ontwikkeling en zelfrealisatie te komen.

 

Binnen onze buitengewone manier van werken, gaan we via een individuele en handelingsgerichte werkwijze onze focus leggen op talenten en niet op beperkingen. We moedigen aan tot leren en groeien. Elke leerling kent bij ons een individueel flexibel traject met succeservaringen en geluksmomenten. Gelukkig zijn is een waarde die we voor al onze leerlingen willen voorop stellen.

Buitengewoon TALENT op maat:

Talent als motivator om leren te stimuleren

  • Individuele handelingsplanning
  • Leerling centraal stellen
  • Inspelen op talenten
  • Functionele vaardigheden
  • Positieve visie op diversiteit

 

Buitengewoon SAMEN op maat:

Met het volledige schoolteam streven naar totale persoonlijkheidsontwikkeling.

  • Schoolteam
  • Nauwe samenwerking tussen leerkrachtenteam en paramedici
  • Inclusief

Buitengewoon GROEI op maat:

Groeien naar een maximale deelname in de maatschappij.

  • Arbeidsdeelname op maat voor alle leerlingen
  • Werken aan attitudes en competenties.

 

Buitengewoon ZORG op maat:

Leerlingenbegeleiding in de klas en er naast.

  • Kwalitatieve brede basiszorg in de klas
  • Leerkrachtenteam en leerlingen worden ondersteund door een groot zorgteam
  • Focus op sociaal-emotioneel welbevinden en sociale vaardigheden als motor voor onderwijs
  • Gebruik van 4 laden model als positief motivationeel systeem binnen ons sanctiebeleid,
    hierbij ligt de focus op band tussen leerkracht en leerling en op herstel bij uitdagingen
  • Verdere uitbouw van een positief beleid met duidelijke gedragsverwachtingen als basis voor de brede basiszorg in de klas.